Door mijn ‘eventjes’ heen

Soms zit je in een situatie waarin je je alleen maar kunt afvragen hoe je daar in godesnaam uit kunt komen zonder het gezelschap van dat moment voor het hoofd te stoten. Ik bevind mij nu in zo’n situatie. Het is ons jaarlijkse mannen filmweekend. Het concept is simpel: vijf vrienden kijken op een zaterdag vijf films achter elkaar. We sluiten ons op in een vakantiehuisje, beginnen in de middag, kijken vijf films, onderbroken door momenten voor eten en drinken. Gezien het feit dat we dit nu alweer voor het zesde opeenvolgende jaar doen, mag worden gesteld dat het een succesvol concept is. 

Het is nu zaterdagavond en we zijn bezig met film nummer vier: Antichrist van Lars von Trier. Ik vind het werkelijk een vreselijke film en wil eigenlijk niet verder kijken. Wat te doen? Even opstaan en iets te drinken inschenken. Even naar de WC. Even iets opzoeken op mijn telefoon. Ik heb het allemaal gedaan maar al die ‘evens’ zetten geen zoden aan de dijk. De film is nu een uur bezig en ik ben door mijn ‘evens’ heen. Mijn IMDB app vertelt me dat er nog zo’n drie kwartier te gaan zijn. Dan maar even een blogje schrijven over mijn dilemma van dit moment. Zijn we daarna weer een paar minuten verder …

Geef een reactie

